Ny hjemmeside og designguide til Repenso.

Konkret visuel identitet, skildret igennem et digitalt produkt, i form af en hjemmeside.                                                          

Casen indeholder løsninger til

Kunde
Repenso ApS
Opgaver
WordPress hjemmeside
Designguide
Tryksager
Platform
WordPress
Branche
Bogføring
Hjemmeside
https://repenso.dk

Introduktion

Repenso er en bogholder virksomhed, stiftet i Grønland. Virksomheden blev stiftet i starten af 2017, men har i dag allerede over 20 ansatte. De har to afdelinger på Grønland; i Nuuk og Ilulissat, ligeledes har de to i Danmark; Skanderborg og Køge. Kundegruppen består hovedsageligt af mindre eller mellemstore virksomheder.

Udfordring

Repenso stod i en situation hvor deres visuelle identitet og hjemmeside ikke afspejlede virksomheden. De havde selv stået for udarbejdelsen af hjemmeside og logo og i takt med virksomheden voksede, havde de brug for en stærkere visuel fremtoning både online og offline.

Konkret problemstilling

De ønskede en konkret visuel identitet, skildret igennem et digitalt produkt, i form af en hjemmeside.

Designmanual

#001624

#001624

#ff6821

#fdfbed

Futura PT Bold

Futura PT Book

repenso hjemmeside mockup case
repenso mobil

Webdesign

Farver

Den primære begrundelse af vores valg af farver, grunder ud i et forsøg på at designet skal skille sig ud fra direkte konkurrenter. Samtidig med, at det er farver, som passer til virksomhedens branche og værdier.

Komposition

For at skabe et mere dynamisk design, har vi valgt et design der er overordnet asymmetrisk. Symmetri er i store træk mere kedeligt for mennesker at se på. Med asymmetri er designet ikke så forudsigeligt, hvilket gør siden mere spændende og engagerende. Der er dog en hårfin grænse, da det helst ikke skal være på bekostning af sidens overskuelighed.

repenso logo

Repensos logo

Logoet er udgangspunktet til Repensos visuelle identitet. Før vi påbegyndte projektet havde repenso en usammenhængende visuel identitet. Det største fejl i identiteten var brugen af mange forskellige logoer. De brugte fem forskellige logoer, på tværs af platforme, som ikke havde nogen kontinuitet. Vi valgte derfor, i forbindelse med udarbejdelsen af Repensos nye visuelle identitet, at skabe et logo de kunne bruge i alle sammenhæng og størrelser. 

Logoet skal kunne stå for sig selv i markedsføringssammenhæng, på for eksempel banner og visitkort. Logoet skal kunne identificeres af målgruppen, hvis de ser det ude af kontekst. De skal altså kunne identificere, at logo og Repensos hjemmeside hører sammen.

Jeg vil helt klart anbefale Difento til andre. Næsten uanset hvilken situation man står i, så er det herligt at arbejde sammen med Difento. De sætter sig ind i din virksomhed og hvilket produkt du sælger, og hvordan din identitet skal skrues sammen heraf. Det er for mig en tillidssag at lægge alle de her elementer ud til nogen som man stoler på netop fordi der er mange sorte får i den branche – hos Difento bliver man rigtig reelt behandlet.

Jesper Bagge | direktør Repenso

difento logo farve

Skal vi også hjælpe dig?
Vi er klar klar!

Vi er altid klar på en snak. Har du spørgsmål til hvordan vi kan hjælpe dig eller brug for sparring omkring dit næste projekt, så tøv ikke med at kontakte os – vi hører meget gerne fra dig. 

Formular udfyldt!

Navn

Hvem skal kaffen laves til?☕

Hvad skal der i kaffen?☕

Hvordan kontakter vi dig?